• اهم وظایف و فعالیت ها:
  • نیاز سنجی و انتخاب منابع اطلاعاتی مناسب چاپی و الکترونیکی
  • تهیه منابع اطلاعاتی اعم از کتاب، مقالات و سایر منابع (چاپی و الکترونیکی) جهت استفاده اعضای هئیت علمی، دانشجویان، پزشکان و کارکنان
  • سازماندهی، فهرست نویسی و ورود اطلاعات منابع تهیه شده
  • برگزاری، اطلاع رسانی و هماهنگی کارگاه های آموزشی و پژوهشی جهت آموزش استفاده از منابع اطلاعاتی
  • روزآمد سازی، اطلاع رسانی، آرشیو و تهیه اطلاعات مربوط به سایت کتابخانه
  • معرفی منابع روزآمد اطلاعاتی جهت اعضای هیات علمی، دانشجویان پزشکی به صورت هفتگی
  • معرفی منابع ارزشمند مطالعاتی جهت پرسنل به صورت هفتگی
  • ارائه خدمات پژوهشی و معرفی مجلات جهت ثبت مقالات پژوهشی
  • تدوین طرح جامع پژوهشی و هدایت کلیه امور پژوهشی و ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های واحدهای تابعه
  • جهت‌دهی تحقیقات دانشگاهی درراستای الویت های کشور با تشکیل هسته های پژوهشی
  • ایجاد هماهنگی برنامه‌های تحقیقاتی پژوهشکده با سایر مراکز و سازمانها
  • بررسی ، داوری ، تصویب  و پایش   پایان نامه و طرح های پژوهشی در راستای الویت های تعریف شده
  • پذیرش دانشجویان دکتری پژوهشی
  • پذیرش دانشجویان پسا دکتری
  • برنامه ریزی جهت جذب نیروی فنی مشمولین طرح نیروی انسانی
  • نظارت بر تهیه و تنظیم موضوعات پژوهشی برای پایان‌نامه‌های دانشجویان و کارهای تحقیقاتی اعضای هیأت‌علمی
  • تهیه و بررسی و پیشنهاد آئین‌نامه‌های مختلف پژوهشی و نظارت بر اجرای آن
  • توسعه روابط بین دانشگاه‌های داخلی و خارجی جهت جلب همکاری آنان در زمینه‌های تحقیقاتی، مبادله دانشجو و استاد ،برقراری سمینارها و کنفرانس‌های علمی
  • برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی مختلف
  • برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی جهت توانمندکردن پرسنل تحت پوشش
  • برنامه‌ریزی جهت گسترش شرکت اعضای هیأت‌علمی در برنامه اعزام به فرصت مطالعاتی به موسسات علمی داخلی و خارجی برای تامین نیازهای علمی - پژوهشی کشور
  • ایجاد زمینه لازم برای شرکت اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان در مجامع علمی داخل و خارج از کشور
  • نظارت بر نحوه تنظیم و اجرای قراردادهای تحقیقاتی
  • تنظیم و برآورد بودجه پژوهشی وفناوری
  • تهیه گزارش سالیانه معاونت جهت ارائه به ریاست پژوهشکده
  • ایجاد زمینه لازم برای شرکت اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان در جشنواره‌های علمی، ملی و بین‌المللی
  • اقدام برای ثبت اختراعات دانشگاه و پیگیری امور ذیربط
  • پیگیری امور مربوط به مالکیت معنوی محققان
  • مطالعات لازم در زمینه ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی و ارزیابی عملکرد پژوهشی سالانه
  • تقویت بنیه مالی دانشگاه از طریق بررسی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی به سفارش  دولت و یا بخش خصوصی
  • انجام سایر امور محوله از سوی ریاست پژوهشکده
Template settings